Η Αννούλα στην κατασκήνωση

Η Αννούλα στην κατασκήνωση
"Η Αννούλα στην κατασκήνωση" (Από 8 χρονών)

Οι συμπορευτές μου στο διαδίκτυο

Ο δικός μου εννιάλογος για τον σωστό εκπαιδευτικό

Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΕΝΝΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ



1. Ο/η εκπαιδευτικός δεν δείχνει την αδυναμία του προς οποιοδήποτε παιδί.

2. Ο/η εκπαιδευτικός είναι ΑΓΑΠΗ και αναβλύζει αγάπη

3. Ο/η εκπαιδευτικός αφουγκράζεται ιδιαίτερα τα συνεσταλμένα παιδιά και τους τονώνει την αυτοπεποίθηση

4. Ο/η εκπαιδευτικός δίνει σε όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες έκφρασης

5. Ο/η εκπαιδευτικός επιβραβεύει

6. Ο/η εκπαιδευτικός ενεργοποιεί την αίσθηση αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών
του

7. Ο/η εκπαιδευτικός δεν απογοητεύει, ενθαρρύνει

8. Ο/η εκπαιδευτικός είναι προσιτός

9. Ο/η εκπαιδευτικός είναι μάνα και πατέρας



Ροδούλα Σερδάρη-Παπαϊωάννου

Μουσικο-παιδαγωγός

Σάββατο, 12 Νοεμβρίου 2011

Μ' ένα σμπάρο, δυο τρυγόνια.

Καλησπέρα σας αγαπημένοι μου διαδικτυακοί φίλοι και φίλες!!!
Πρώτο τρυγόνι
Την εβδομάδα που περάσαμε, η καλή μου Φανή από τις Εικαστικές Δημιουργίες  , με έκανε πολύ χαρούμενη. Στο διαγωνισμό give away που έκανε στο ζεστό της "σπίτι", άκουσον-άκουσον, ΗΜΟΥΝ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΥΧΕΡΕΣ!!! (Σπάνια κερδίζω σε διαγωνισμούς). Από τη χαρά μου έκανα σαν μωρό. Το είχα πει σε όλους (χαχαχααχα) με λίγα λόγια, τους τρέλανα όλους. Δεν με παρεξηγούν όμως, γιατί ξέρουν πια πόσο αυθόρμητη και ενθουσιώδης είμαι. Το σημαντικό για μένα όμως, πέρα από τα αστεία, είναι ότι θα είχα κάτι από τα χεράκια της Φανής μου!
Την περασμένη Τρίτη λοιπόν, επιστρέφω σπίτι από το σχολείο, και βλέπω μια Σταυρούλα και μια Μαρία να με περιμένουν πίσω από την πόρτα με ένα πονηρό χαμόγελο, και τη Μαρία να έχει τα χέρια πίσω, και να με κοιτά με νόημα.
"Γιατί έχεις τα χέρια πίσω"; ρώτησα, και αυτή, αντί για απάντηση, μου αποκάλυψε το φάκελο από τη Φανή μου!
"Ήρθε το δώρο του μωρού" λέει η Σταυρούλα  λες και μιλούσε σε μωρό. (Η Σταυρούλα λέει ότι είμαι το μωρό της, και μου μιλάει πολλές φορές όπως μιλάμε σε ένα μωρό . Αλλά μου αρέσει πολύ χαχαχαχα)
"Αλήθεια!!!!" λέω και ανοίγω αμέσως το φάκελο.
Επειδή είμαι και άσχετη με φωτογράφηση κλπ, περίμενα να έχει κάποιος στην οικογένεια (Γιάννης, Μαρία ή Σταυρούλα) χρόνο για να φωτογραφίσει τόσο το φάκελο, όσο και το περιεχόμενο, να μου τα περάσει στον υπολογιστή, -κάτι πανδύσκολο για μένα- και έτσι να κάνω ανάρτηση. Το έκανε η Μαρία μου, μόλις τελείωσε με την εξεταστική της, δηλαδή προχθές, και της χρωστώ μεγάλη ευγνωμοσύνη γι' αυτό.
Ο Φάκελος

Ανοίγω αυτό τον φάκελο που λέτε, και αντικρίζω αυτή την όμορφη συσκευασία δώρου,
 
(Η ζωγραφιά είναι το πορτραίτο της Μαρίας μας από μια φίλη ζωγράφο. Είχαμε πάει επίσκεψη, και ενώ όλοι οι υπόλοιποι στην παρέα -μουσικοί όλοι, κιθαρίστες, πιανίστες, φλαουτίστες, βιολιστές- την καταβρίσκαμε με τη μουσική βραδιά, η Γκορντάνα είχε βαλθεί να ζωγραφίζει τη Μαρία ξανά και ξανά. Πέντε πορτραίτα της έφτιαξε. Την άφησα να φανεί για να τη δεις Φανή μου)


Ανοίγω το πράσινο διαφανές τσαντάκι και...... ταράαααμ
Ε; Δεν είναι πάρα πολύ όμορφα; Περιττό να σας πω, ότι τα φόρεσα ήδη στο σχολείο, και τα παιδιά ξετρελάθηκαν, ενώ άρεσαν πάααρα πολύ σε όλες τις δασκάλες.

Φανή μου ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!

Δεύτερο τρυγόνι  (Καταλάβατε τώρα γιατί ο τίτλος ε; χαχαχα)
Σε προηγούμενη ανάρτησή μου, είδα ότι κάποιες φίλες, ενδιαφέρθηκαν πολύ για τη δραστηριότητα που έκανα στο σχολείο με τα παιδιά, μαζί και η αγαπημένη μου Φανή. Σκέφτηκα λοιπόν, να σας πω και τη συνέχεια, και θα χαρώ να μου πείτε ότι το εφαρμόσατε και με τα δικά σας παιδιά.

Την εβδομάδα που πέρασε λοιπόν, αφού είδαμε ότι οι φακές που είχαμε φυτέψει μεγάλωσαν, σύνδεσα το γεγονός αυτό, με τα σπαρτά. Είδαμε μια πολύ όμορφη ελαιογραφία με ένα χωράφι με στάρι, και εργάτες που το θερίζανε και το κουβαλούσανε στο μύλο. Στη συνέχεια, μίλησα στα παιδιά για το σκιάχτρο και το κοράκι. (Όλα αυτά στα αγγλικά, αφού συνδυάζω αγγλικά και μουσική).
Είδαμε εικόνες, και δραματοποιήσαμε το τραγούδι "το σκιάχτρο". Εγώ όμως, δεν αρκέστηκα στη δραματοποίηση του τραγουδιού, αλλά ξεκίνησα από πιο πίσω, με το σπόρο, τον ήλιο κλπ.
                                                             
Βρήκα λοιπόν άχυρο στο σχολείο (Ναι είχαμε!!!), και έκανα δυο παιδιά σκιάχτρα. Χαχαχα είχανε μεγάλη πλάκα. Έβαλα μέσα στα μανικάκια τους άχυρο, που κρεμόταν έξω και σκέπαζε τα χεράκια τους, και μέσα στην κοιλίτσα τους, πάνω από το εσωτερικό φανελάκι, και κρεμότανε  έξω από το μπλουζάκι τους. Είχαν μεγάλη πλάκα, και τους άρεσε πάρα πολύ.
Αρκετά παιδάκια ήταν τα κοράκια, και άλλα τα σποράκια. Εγώ, που όπως πάντα παίρνω μέρος σε κάθε παιχνίδι -όχι που θα έχανα- ήμουν η αγρότισσα.
Με κλασσική μουσική φύτεψα τα σποράκια μου, και αυτά και πάλι με τη συνοδεία κλασσικής μουσικής, (μην επαναλαμβάνω αναρτήσεις) μεγάλωσαν.
Εδώ είναι και το καινούριο στη δραστηριότητα.
Έκλεισα το cd-player, και ενώ χάιδευα τα σπαρτά μου και τους έλεγα πόσο τα αγαπάω, έκανα νόημα στα κοράκια να έρθουν και να προσποιηθούν ότι μου τα τρώνε. Εγώ και καλά τα είδα και τα έδιωξα
"ΑΑΑΑ!! Κοράκια! Ξουτ από δω κοράκια! (Οι φράσεις λέγονται στα αγγλικά)
Και συνέχισα να χαϊδεύω και να μιλάω στα σπαρτά μου, ενώ ξανάκανα νόημα στα κοράκια να έρθουν. "Α! Νάτα πάλι! Ξουτ από δω κοράκια! Ξουτ. Μου τρώνε τα σπαρτά, κάτι πρέπει να κάνω"
Και καλά ότι σκέφτομαι...
"Ξέρω, θα βάλω σκιάχτρα, για να τρομάζουν τα κοράκια" (Στα αγγλικά η λέξη σκιάχτρο, είναι σύνθετη, και αποτελείται από το scare (τρομάζω) και to crow (κοράκι) scarecrow.
Έβαλα λοιπόν τα δυο σκιάχτρα φύλακες μέσα στο χωράφι μου, και το τραγούδι ξεκίνησε: Θα το γράψω τώρα με ελληνικούς στίχους, και όποιος θέλει με mail, του λέω και τη μελωδία.

 "Το ντελικάτο σκιάχτρο
   φυλάει τα χωράφια του όοολη μέρα
   κουνάει τα ντελικάτα του χέρια
   και διώχνει τα κοράκια μακρυά ΞΟΥΤ"
                                            
(Επαναλαμβάνουμε την ίδια στροφή άλλες δυο φορές, μόνο που αλλάζουμε τη φράση "κουνάει τα ντελικάτα του χέρια" σε "κουνάει τα ντελικάτα του πόδια" και "Κουνάει το ντελικάτο του κεφάλι"

Σημείωση:

Όση ώρα το τραγουδάμε, και μέχρι να πούμε τη λέξη ΞΟΥΤ, τα κοράκια έρχονται και τρώνε τα σπαρτά. Στο ξουτ, φεύγουνε μακριά κράζοντας "κρα κρα κρα", και πάλι από την αρχή.

Το πόσο το ευχαριστιούνται τα παιδιά δεν μπορείτε να το φανταστείτε. Είναι από τα  πιο αγαπημένα τους μουσικοκινητικά τραγούδια, και το ζουν πραγματικά.
Μπορεί να εφαρμοστεί και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, και να είναι μια όμορφη μουσικοκινητική δραστηριότητα.

Ελπίζω να μην σας ζάλισα με τη φλυαρία μου. Σας εύχομαι ένα
ΟΜΟΡΦΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!!
ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ!

21 σχόλια:

  1. Μεγειά μεγειά,καλοφόρετα τα δωράκια σου!!!
    Πολύ ωραίο και αυτό το σκετσάκι που παίζεις με τα παιδάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τρελαινομαι για φακες!! :)

    καλο σαβ/κο Ροδουλα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΡΟΔΟΥΛΑ ΜΟΥ ΥΠΕΡΟΧΑ ΤΑ ΔΩΡΑΚΙΑ ΜΕΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΟΦΟΡΕΤΑ!!!!!ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!!ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!!!ΦΙΛΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΡΟΔΟΫΛΑ να σου πώ μεγιά τα δώράκια σου και άλλα πολλά με το καλό....και τώρα στον όμορφο κόσμο των παιδιών που μας βάζεις κάθε φορά να είσαι καλά ...αν υπάρχουν και άλλες δασκάλες με το δικόσου ταλέντο...γιατί ναι!! ταλέντο είναι να μπορείς να μπαίνεις τόσο όμορφα στις ψυχούλες τους..και να τους μαθένεις πράγματα τόσο παραστατικά!!!! να το ξέρεις αυτά..δεν θα το ξεχάσουν.!!! καλό Σ.Κ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ροδούλα μου καλησπέρα…

    Αρχικά να ζητήσω συγνώμη… πέρασα πήρα το βραβείο μου… το έκανα ανάρτηση… το ξαναμοίρασα… και τι γαϊδουριά!!! Αφηρημένη και βιαστική όπως ήμουν δεν σου είπα ούτε ένα ευχαριστώ!!!! Χίλια συγνώμη και άλλα τόσα ευχαριστώ!!!! αλλά η αιτία ήταν ο «φάκελος» που μου έδειξε ο άντρας μου… με το δώρο της Φανής!!!! Πραγματικά τα κοσμήματα της είναι φανταστικά!!!

    Ελπίζοντας ότι θα με συγχωρέσεις… σου εύχομαι Καλό Σαββατοκύριακο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Mπράβο για τα δωράκια....τι όμορφα που είναι κοντά στα παιδιά...παρασύρεσαι και νοιώθεις και εσύ παιδί...να είσαι καλά Ροδούλα....καλό ΣΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλώς σε βρήκα, Ροδούλα, σ' ευχαριστώ που με παρακολουθείς. Τη μουσική τη λατρεύω. Έχω σπουδάσει πιάνο και είχα προχωρήσει πάρα πολύ αλλά είναι πολλά χρόνια τώρα που δεν παίζω και τα χέρια μου δεν πάνε καθόλου, δυστυχώς. Η δραστηριότητά σου στο σχολείο με εντυπωσίασε, μπράβο σου.
    Να χαρείς τα δωράκια σου και καλοφόρετα
    Θα τα λέμε....
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με γεια και με χαρά τα πανέμορφα δωράκια σου Ροδούλα μου!!
    Οσο για τις δραστηριότητές σου με τα μικρούλια, θα πω για μιαν ακόμη φορά πόσο σε θαυμάζω για την αγάπη, την υπομονή, την τρυφερότητα με την οποία τα αντιμετωπίζεις!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τέλειο το δωράκι...Μπράβο στη Φανή!Καλοφόρετα να είναι!Έχει χρόνια που τελείωσα το σχολείο αλλά όχι και τόσα πολλά για να μην θυμάμαι ότι δυστυχώς δεν είχα ποτέ μια δασκαλίτσα σαν εσένα!Είναι φανερό ότι γίνεσαι ένα με τα παιδιά...Και δεν υπάρχει πιο σημαντικό πράγμα γι'αυτά!Συνέχισε έτσι!Καλή βδομάδα!Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Aγαπημένοι μου διαδικτυακοί φίλοι, υπόσχομαι ότι αύριο θα απαντήσω σε όλους σας.
    Τώρα πάω να αναρτήσω ένα υπέροχο, θεϊκό τραγούδι.
    Την ΆΓΑΠΗ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γειά σου Ροδούλα :) Πολύ χαριτωμένα τα δωράκια σου, καλοφόρετα και καλοτάξιδα ;) Όση ώρα διάβαζα δε, το παιχνίδι με το σκιάχτρο και τα σποράκια, σαν να τα έβλεπα τα παιδάκια να το παίζουν και να γελάνε και σένα εκεί να χαίρεσαι περισσότερο :) είσαι ένα φως, συνέχισε να δίνεις χαρά **

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ρένα μου, Ηλία και Φωτοβολίδα σας ευχαριστώ πολύ!
    Καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ρούλα μου με κατάλαβες.
    Ακριβώς σε αυτό στοχεύω, εκτός από το να μάθω μουσική στα παιδιά, να τους χαρίσω και όμορφες αναμνήσεις, να τα κάνω ευτυχισμένα. Τα αγαπαω πάαρα πολύ.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βίκυ μου μα τι λες τώρα; Και τι έγινε δηλαδή; Σιγά. Για να σου πω την αλήθεια, εγώ δε θα το έπαιρνα χαμπάρι αν δεν μου το έλεγες χαχαχα.
    Δεν έχω τίποτα να σου συγχωρέσω αγαπημένη μου Βικυ, αλίμονο τώρα.
    Την ΑΓΑΠΗ μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φιλία καλωσήλθες!
    Μου έκανε όμορφη εντύπωση το ψευδώνυμό σου, και πέρασα να σε γνωρίσω. Και καλά έκανα.
    Θα τα λέμε
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. αγαπημένη μου Έλενα σε ευχαριστώ πολύ.
    Αχ αν ήξερες πόση ευτυχία νιώθω ανάμεσά τους...
    Πολλά φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Βαλεντίνα
    Έχεις απόλυτο δίκαιο Βαλεντίνα μου. Λυπάμαι που δεν είχες την εμπειρία ενός γλυκού εκπαιδευτικού.
    Εγώ θα συνεχίσω να τους δίνω πάνω απ' όλα αγάπη, και μετά γνώσεις.
    Φιλάκια

    @Lyriel
    Σε ευχαριστώ πολύ Lyriel. Έχω τη διαίσθηση, ότι κι εσύ θα ήσουν καλή δασκάλα, γιατί είσαι πολύ αυθεντική και ειλικρινής, άρα ταιριάζεις με παιδικές ψυχούλες.
    Πραγματικά αν είσαι από μια μεριά και τα βλέπεις, θα δεις το πόσο χαίρονται και ζουν, όχι μόνο αυτή, αλλά κάθε δραματοποίηση. Και δεν μπορώ μέσα από δω, να σας δώσω όλα όσα συμβαίνουν στην ταξη, τόσο όσο αφορά τα συναισθήματά τους, όσο και τις δραστηριότητες.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ροδούλα μου αγαπημένη, χαίρομαι που σου άρεσε το δωράκι σου!Πανέμορφη η Μαρία , πολύ ωραίο πορτραίτο!!και το παιχνιδάκι με τα αστεράκια σου, πολύ όμορφο! Φαντάζομαι χαρά τα παιδάκια!!!Μπράβο σου Ροδούλα μου που τα αγαπάς τόσο... θα πάρεις πίσω την αγάπη που τους δίνεις στο 10πλάσιο!!Θα το παίξουμε κι εμείς... ήδη κράτησα σημειώσεις, σ'ευχαριστώ γλυκιά μου!! φιλάκια πολλλλλλάάάά!Μεγειά το δωράκι σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εγώ δεν είμαι δασκάλα μικρών παιδιών, αλλά είμαι καθηγήτρια {στο χαρτί τουλάχιστον} για μεγαλύτερα παιδάκια ;) Όμως δένομαι πολύ με τα μικρά και τα βλέπω με σεβασμό, μαθαίνω πολλά παρατηρώντας τα και μόνο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Φανούλα μου αγαπημένη, για σένα ήταν το πορτραίτο. Ξέχασα να αναφέρω,ότι η Μαρία εκεί ήταν 1,5 χρονών χαχαχα. Έτσι την κρατούσαμε και γυρνάγαμε. Δεν καθόμασταν βράδυ σπίτι, φοιτητές βλέπεις και δεμ καταλαβαίναμε τίποτα. Έτσι η Μαρία, -που πρέπει να σου πω ότι είναι πάαααρα πολύ κοινωνική, γιατί άραγε χαχα- κοιμόταν όπου έβρισκε. Ακόμη και μέσα στο καγκουρώ που την έβαζα για να πηγαίνω στις υποχρεωτικές παρακολουθήσεις της ιστορίας της μουσικής. Ωραία ήταν πάντως εκείνα τα χρόνια.
    Χαίρομαι που θα κάνετε το παιχνίδι, να δεις πόσο θα τους αρέσει. Τρελαίνονται για δραματοποιήσεις τα παιδιά.
    Τα φιλιά μου Φανή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Είδες που σε είχα καταλάβει Lyriel μου Ψηλομιάζουμε στην ψυχολογία μας, αυτή τη διαίσθηση έχω. Μου το επιβεβαίωσε η φράση σου "Όμως δένομαι πολύ με τα μικρά και τα βλέπω με σεβασμό, μαθαίνω πολλά παρατηρώντας τα και μόνο"
    Κιεγώ είμαι μουσικός για όλες τις ηλικίες, αλλά αυτές οι μικρές με ξετρελαίνουν. Σε γυμνάσιο δεν έτυχε ακόμη να δουλέψω, εκτός με έφηβους σε ιδιαίτερα μαθήματα, αλλά πολύ θα ήθελα να με διόριζαν έστω και για μια χρονιά σε γυμνάσιο ή Λύκειο. Πιστεύω ότι οι έφηβοι είναι από τα πιο ευαίσθητα πλάσματα στον κόσμο, ακόμη και αυτοί που δείχνουν σκληροί, απλά εμείς οι χοντρόπετσοι μεγάλοι, δεν τους καταλαβαίνουμε, και δεν έχουμε την ικανότητα να τους πλησιάσουμε.
    Φυσικά πού τέτοια τύχη για διορισμό στο 900 τόσο είμαι στην επετηρίδα.
    Φιλλιάαααα πάρα πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή