Η Αννούλα στην κατασκήνωση

Η Αννούλα στην κατασκήνωση
"Η Αννούλα στην κατασκήνωση" (Από 8 χρονών)

Οι συμπορευτές μου στο διαδίκτυο

Ο δικός μου εννιάλογος για τον σωστό εκπαιδευτικό

Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΕΝΝΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ



1. Ο/η εκπαιδευτικός δεν δείχνει την αδυναμία του προς οποιοδήποτε παιδί.

2. Ο/η εκπαιδευτικός είναι ΑΓΑΠΗ και αναβλύζει αγάπη

3. Ο/η εκπαιδευτικός αφουγκράζεται ιδιαίτερα τα συνεσταλμένα παιδιά και τους τονώνει την αυτοπεποίθηση

4. Ο/η εκπαιδευτικός δίνει σε όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες έκφρασης

5. Ο/η εκπαιδευτικός επιβραβεύει

6. Ο/η εκπαιδευτικός ενεργοποιεί την αίσθηση αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών
του

7. Ο/η εκπαιδευτικός δεν απογοητεύει, ενθαρρύνει

8. Ο/η εκπαιδευτικός είναι προσιτός

9. Ο/η εκπαιδευτικός είναι μάνα και πατέρας



Ροδούλα Σερδάρη-Παπαϊωάννου

Μουσικο-παιδαγωγός

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Καρυοθραύστης!!!

Όπως σας είχα υποσχεθεί, σήμερα ήηηηη καλύτερα απόψε, θα σας παρουσιάσω τη δραστηριότητα "καρυοθραύστης", που δουλεύω τις τελευταίες δυο εβδομάδες με τα παιδάκια μου.
Ο "καρυοθραύστης, είναι το μπαλέτο του Ρώσου συνθέτη Τσαϊκόφσκι. Το  συνέθεσε το 1892 βασιζόμενος στη διασκευή του παραμυθιού, "Ο Καρυοθραύστης και ο βασιλιάς των ποντικών" του Χόφμαν.
Μπήκα στην τάξη, εφοδιασμένη:
1. Με  μια συλλογή από φωτογραφίες του Τσαϊκόφσκι που βρήκα στο διαδίκτυο και τύπωσα: Όταν ήταν νέος, αλλά και μεγαλύτερος, καθώς και φωτογραφίες του με τη γυναίκα του, συνεργάτες του, αλλά και το σπίτι του, καθώς και δωμάτια από το σπίτι μουσείο όπως είναι σήμερα.
                                                                            

2. Με ένα σύντομο βιογραφικό του, προσαρμοσμένο στους μικρούς μου μουσικούς-για να μην τους κουράζω-, το οποίο αφηγήθηκα σαν παραμυθάκι.
3. Δυο καρυοθραύστες που είχα σπίτι, έναν κλασικό και άλλον ένα σε σχήμα κροκόδειλου, καθώς και ένα καλαθάκι με διάφορους ξηρούς καρπούς.
4. Το παραμύθι "Ο Καρυοθραύστης" όπως το διασκεύασα εγώ, αλλά και ένα εικονογραφημένο παραμύθι του καρυοθραύστη, το οποίο μου χρησίμευσε για την εικονογράφησή του. Από εκεί έδειξα στα παιδιά τους πρωταγωνιστές.
5. Ένα cd με αποσπάσματα από τον "καρυοθραύστη.

Ξεκίνησα το μάθημα, μιλώντας στα παιδιά για τον κύριο Τσαϊκόσφκι, και στη συνέχεια τους έδωσα τις πλαστικοποιημένες φωτογραφίες του, τις οποίες είδαν και παρατήρησαν με μεγάλο ενδιαφέρον.
Στη συνέχεια, τους είπα ότι έβαλε τη μουσική στο παραμύθι "Ο καρυοθραύστης".
Τα ρώτησα αν γνωρίζουν τι είναι ο καρυοθραύστης, και τους έδειξα τους δυο καρυοθραύστες. Σπάσαμε και ξηρούς καρπούς και τους φάγαμε χαχαχα και ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕ!!!
Έβαλα στο cd player την εισαγωγή από το έργο, και άρχισα την αφήγηση.
(Με αυτή τη μουσική υπόκρουση, έκανα την αφήγηση)

"Είναι παραμονή Χριστουγέννων. Στο σπίτι της Κλάρας έχουν γιορτή. Όλα είναι στολισμένα χριστουγεννιάτικα, και στη μέση του σαλονιού, υπάρχει ένα πανέμορφο χριστουγεννιάτικο δέντρο....."

 Έπρεπε να βλέπατε με τι μεγάλο ενδιαφέρον, παρακολουθούσαν την εξέλιξη της ιστορίας. Ειδικά όταν ο αδερφός της Κλάρας της έσπασε τον καρυοθραύστη της -χριστουγεννιάτικο δώρο από το νονό της- ή όταν ο βασιλιάς των ποντικών, νίκησε τον πρίγκηπα καρυοθραύστη της.

Στο τέλος μαγεύτηκαν με τον γυάλινο δράκο, που ταξίδεψε την Κλάρα και τον πρίγκηπά της στο μαγεμένο δάσος, αλλά και με τη νεράιδα των ζαχαρωτών, όπως και το δάσος με τα λουλούδια.
Όταν η αφήγηση τελείωσε, ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ:
Επέλεξα ανάμεσα από τα παιδιά, ένα κοριτσάκι για Κλάρα, και ένα αγοράκι για πρίγκηπα καρυοθραύστη. Άλλο κοριτσάκι ήταν η νεράιδα των ζαχαρωτών, ενώ τα υπόλοιπα ήταν τα μισά ζαχαρωτά, και τα άλλα μισά λουλούδια.
Αφού τα έντυσα με κατάλληλα ρούχα, από τη γωνιά θεάτρου μας, -εδώ ο ενθουσιασμός τους βρισκόταν στο ζενίθ του- ξεκίνησε η δραματοποίηση.
Για να εξυπηρετήσω τις ανάγκες της τάξεις, και να μη μείνει κανένα παιδάκι παραπονεμένο, έκανα μια αυθαιρεσία, και είπα στα παιδιά, ότι η νεράιδα των ζαχαρωτών, με τη μαγική της σκόνη ζωντάνεψε τα λουλουδάκια και όλοι μαζί, νεράιδα, ζαχαρωτά, λουλούδια, Κλάρα και πρίγκηπας καρυοθραύστη, χόρεψαν το βαλς των λουλουδιών.
Κάθισαν λοιπόν όλα τα λουλούδια σε κύκλο, το  cd άρχισε να παίζει το βαλς των λουλουδιών, και η δραματοποίηση άρχισε.

Όση ώρα ακουγόταν η άρπα, η νεράιδα των ζαχαρωτών  έριχνε (και καλά) μαγική σκόνη στα λουλούδια, και αυτά, ένα-ένα με τη σειρά του, σηκώνονταν όρθια. Στο τέλος, έγιναν ζευγαράκια και χόρεψαν με την ψυχή τους το βαλς των λουλουδιών. Φυσικά χόρευα κι εγώ μαζί τους, πηγαίνοντας από ζευγάρι σε ζευγάρι.
Ήταν μια απόλαυση να τα βλέπεις να χορεύουν με τόση χαρά, και να ζουν το παραμύθι.
Με το τέλος της μουσικής, όλα τα παιδιά κάθισαν και πάλι στον κύκλο, ενώ η Κλάρα πήγε στο Χριστουγεννιάτικο δεντράκι της τάξης, και έκανε ότι κοιμάται από κάτω.
Ήταν σκέτη μαγεία!!! Το δραματοποιήσαμε τρεις φορές στο ίδιο μάθημα, για να αλλάζουν οι ρόλοι. Τα παιδάκια ήθελαν κι άλλη, αλλά η ώρα είχε τελειώσει δυστυχώς.

(Ο χορός της νεράιδας των ζαχαρωτών)
Στο επόμενο μάθημα, κάναμε μια μικρή επανάληψη για τον κύριο Τσαϊκόσφκι και τη ζωή του, τους καρυοθραύστες, δεν μπορούσαμε να μη σπάσουμε ξανά ξηρούς καρπούς και να φάμε χαχαχαα, και στη συνέχεια, διηγηθήκαμε μαζί το παραμύθι. Άφηνα επίτηδες κενά στην αφήγηση, τα οποία συμπλήρωναν τα παιδιά. Π.χ. "Είναι παραμονή...........(Χριστουγέννων), και στο σπίτι της Κλάρας έχουν γιορτή. Ο νονός της, της έφερε για δώρο έναν................(καρυοθραύστη) κλπ κλπ.
Φυσικά το μάθημα τελείωσε και πάλι με δραματοποίηση, όπου άλλα παιδάκια ήταν αυτή τη φορά η Κλάρα και ο πρίγκηπας καρυοθραύστης.

Αυτή την ανάρτηση την αφιερώνω εξαιρετικά, στον αγαπητό μου διαδικτυακό  φίλο και συνάδελφο "Λάμπρο", για να προλάβει να κάνει αυτή τη δραστηριότητα πριν το κλείσιμο των σχολείων, αλλά και στην καινούρια μου μικρή φίλη Δήμητρα, για να απολαύσει τις σκηνές από τον καρυοθραύστη.

 ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ ΜΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΕΣ!!!

22 σχόλια:

  1. Τι ωραία...Απίστευτο μου ακούγεται που μπορέσατε και κάνατε όλα αυτά τα πράγματα. Τα παιδιά που έχετε είναι πολύ τυχερά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ενδιαφέρον :)) και διασκεδαστικό, μέχρι κι εγώ το καταευχαριστήθηκα!
    Καλημέρα Ροδούλα μου **

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ωραιες μουσικες!

    καλο σαβ/κο Ροδουλα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ροδουλα μου καλημερα
    μημπως ...λεω...μημπως στην ταξη σου δεχονται και μια μικρουλα ...60 χρονων ...σαν και εμενα ????
    να σε εχει ο Θεος καλα που βαζεις τις αγνες ψυχουλες στον κοσμο της μουσικης και περισσοτερο της κλασικης
    φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάρα πολύ ολοκληρωμένη δραστηριότητα, Ροδούλα...
    Νάξερες με τι ενδιαφέρον την διάβαζα....Αναζητώ παραμύθι για να τους πω για το τελευταίο μάθημα πριν τα Χριστούγεννα (Πάντα τους λέω ένα όπως το κοριτσάκι με τα σπίρτα...)
    Ευχαριστώ για την ιδέα... Ελπίζω να την πραγματοποιήσω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ροδούλα μου καλημέρα,
    Η συγκεκριμένη δραματοποίηση απευθύνεται κάλλιστα και σε μεγαλύτερα, ποοοοοοολύ μεγαλύτερα παιδιά! Συμφωνώ και εγώ με την Ειρήνη Σ. παραπάνω. Μια γωνίτσα παρακαλώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ♥✿⊱╮
    º°♥❤ Olá, amiga!
    ❤ Muito bonito como o Natal.
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil ♥✿⊱╮
    º°♥❤ ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κυρία Ροδούλα περάστε λίγο από το μπλογκ μου, έχω κάτι για εσάς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δήμητρά μου, χαίρομαι πολύ, που σου άρεσε αυτή η δραστηριότητα. Αν έχει χρόνο η δασκάλα της μουσικής σας και την κάνετε, θα περάσετε πολύ όμορφα.
    Μόλις πέρασα από το μπλογκ σου και είδα την ανάρτησή σου. Είναι μεγάλη τιμή για μένα που παίρνω αυτό το βραβείο από εσένα.
    Σου έγραψα σχετικά, και έχω ήδη προσθέσει στο gadget με αυτό το βραβείο το όνομά σου.
    Σε ευχαριστώ πάαααααααααρα πολύ, και συγχαρητήρια και σε σένα για το βραβείο.
    Σου δίνω μια μεγάααλη αγκαλίτσα!
    ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΒΡΑΔΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ-πολύ αγαπημένη μου Λύριελ, πόσο χαίρομαι που σου άρεσε! (το ήξερα χαχαχα γιατί μου είχες πει σε προηγούμενη ανάρτηση ότι σου αρέσει το μπαλέτο.
    Επίσης να σου απαντήσω και από δω, ότι τα ξύλινα στρατιωτάκια τα ονομάζουν καρυοθραύστες, πιθανόν επειδή μοιάζουν με τον πρίγκηπα καρυοθραύστη.
    Συγγνώμη που ξέχασα να σου απαντήσω έγκαιρα. Το θυμήθηκα εχθές μέσα στο αυτοκίνητο καθώς πήγαινα δουλειά!!! χαχαχα
    Φιλάκια και καλό Σαββατόβραδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ροδούλα...Παρα πολύ όμορφη παρουσίαση....πως να μην μαγευτούν τα παιδιά...μπράβο..

    ΥΓ...και εγώ με την νεράιδα των ζαχαρωτών!!!!!!καλό ΣΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να σας προτείνω κι εγώ κάτι που κάναμε εμείς και μας άρεσε πολύ;;;
    Στην αίθουσα μουσικής μας είμαστε καθησμένοι σε όμαθες. Έχουμε ομάδα Α (όπου είμαι κι εγώ), ομάδα Β, ομάδα Γ, ομάδα Δ και ομάδα Ε. Σε κάθε ομάδα είναι 3-4 παιδιά. Η κυρία μας, είχε πάρει 1 cd με τραγούδια διάφορων γλωσσών από διάφορες χώρες και μας τα έβαζε ένα-ένα. Εμείς είχαμε ένα χαρτί κι ένα μολύβι και σημειώναμε μετά από κάθε τραγούδι από πια χώρα νομίζουμε ότι είναι (οι χώρες ήταν γραμμένες στο πίνακα). Κι έτσι, στο τέλος η κάθε ομάδα έλεγε από πια χώρα νομίζει ότι είναι το πρώτο τραγούδι κτλ. Στο τέλος, η κυρία μας έβαζε από μία καρδούλα σε όπια ομάδα είχε μαντέψει σωστά και ξαναέβαζε τα τραγούδια αυτή τη φορά λέγοντάς μας από πια χώρα είναι κάθε τραγούδι.
    Είναι πραγματικά μία πάρα πολύ ωραία δραστηριότητα που μας διασκέδασε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. χαχαχαχαχαχ Ειρήνη μου, πολύ ευχαρίστως, τι ωραία που θα ήταν αλήθεια, να δημιουργούσαμε μια τάξη, με ενήλικες που έχουν μέσα τους αυτό το αγνό, το αθώο που έχουν τα παιδιά!
    Ευχαριστώ για το τόσο όμορφο σχόλιό σου (το ξέρω ότι είναι και από καρδιάς), με συγκίνησε ιδιαίτερα.
    Πολλά φιλιά
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατόβραδο και μια ακόμα πιο όμορφη Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Λάμπρο μου εύχομαι να τα καταφέρεις να την πραγματοποιήσεις, γιατί πραγματικά θα το ευχαριστηθείς κι εσύ και τα παιδιά σου.
    Το ότι θα πετύχει είναι σίγουρο, αφού με τις δικές μου τάξεις, τόσο στο δημοτικό, όσο και στον παιδικό σταθμό, αρέσει πάντα σε όλα τα παιδιά. Αυτά είναι που μου δείχνουν αν μια δραστηριότητα είναι καλή ή όχι.
    Καλό βράδυ να έχεις!
    Υ.Γ.
    Βιάστικα να κάνω αυτή την ανάρτηση, παρόλο που σήμερα είχαμε τη γιορτή στο σχολείο και πιεζόμουνα, για σένα και τη Δήμητρα. Γι' αυτό κανόνισε χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χαχαχαχα Σοφία μου, εντάξει, η θέση είναι ήδη κρατημένη.
    Πόσο με έχετε συγκινήσει!
    Χαίρομαι που σας άρεσε η ανάρτηση, γιατί καμιά φορά αναρωτιέμαι μήπως σας είναι αδιάφορες οι αναρτήσεις αυτές που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητά μου στο σχολείο.
    Καλό βράδυ να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μια μου πόσο χαίρομαι που σας άρεσε αυτή η ανάρτηση!! Πραγματικά χάρηκα πολύ, γιατί συμμερίζεστε τον ενθουσιασμό μου!!
    χαχαχα με τη νεράιδα των ζαχαρωτών ε; Μπράβο καλή επιλογή :)
    Φιλάκια
    Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δήμητρα μου!!! ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΆΑΑΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΙΚΕΣ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ.Ξέρεις όταν ένα παιδί σου μιλάει με τόσο ενθουσιασμό για μια δραστηριότητα, τότε αυτό σημαίνει ότι έχει πετύχει. Εσείς είστε που δίνετε την εγγύηση για την επιτυχία μιας δραστηριότητας.
    Μου άρεσε κι εμένα σαν ιδέα -για πιο μεγάλα παιδιά βέβαια-, και θα τη δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία.
    Να πεις ένα μεγάλο μπράβο στη δασκάλα της μουσικής σας από μένα, που σας χαρίζει τόσο όμορφες στιγμές μέσα από τη μάθηση.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ ωραία δραστηριότητα Ροδούλα!
    Θα ήθελα και εγώ κάποια στιγμή να κάνω κάτι ανάλογο στα παιδάκια μου, αν και είναι πολύ μικρά..
    Ήδη όμως τα έχω εισάγει στο χώρο της κλασσικής μουσικής.Μάλιστα όταν ξεκινάει η ώρα της πλαστελίνης ή της ζωγραφικής τα ρωτάω "Θέλετε να ακούσετε κλασσική μουσική ή παιδικά τραγουδάκια"; Και μου απαντούν όλα μαζί: "Κλασσική" (Που μας χαλαρώνει , ξεκουράζει το κεφαλάκι μας και τα αυτάκια , όπως τους έχω ήδη αναφέρει)
    Καλή Κυριακή να έχεις Ροδούλα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καρπαθάκι μου!!! Μεγάλη είναι η χαρά μου που σε βλέπω!!!
    Μη σε φοβίζει η ηλικία. Εγώ το έκανα και με τα δίχρονα, και να δεις με πόση ωριμότητα κάθισαν στον κύκλο είδαν τις φωτογραφίες με τον κύριο Τσαϊκόφσκι, άκουσαν την αφήγηση και έκαναν τη δραματοποίηση. Με αυτή την ηλικία πειραματίστηκα πέρσι πρώτη φορά, και είδα ότι κάθονταν πολύ όμορφα. Ακριβώς έτσι έγινε και φέτος. Δοκίμασέ το και θα δεις. Περιμένω να μου πεις τι έγινε.
    ΜΠΡΑΒΟ σου για τη δουλειά που κάνεις με την κλασσική μουσική. Αυτό είναι. Έτσι ο άνθρωπος εξοικειώνεται με την κλασσική μουσική και τη βάζει μέσα του, την κάνει μέρος της ζωής του.
    ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. I love much case noisettes ballet, Bolchoi is a wonderfull place see just before it was tranformed , dream place? Kiss happy days before Christmas

    ΑπάντησηΔιαγραφή